Språkplakaten Språkvett for næringslivet
Næringslivets Hovedorganisasjon og Språkrådet har i fellesskap lansert språkplakaten Språkvett for næringslivet.
[bokmål]
Språkvett for næringslivet
Bruk norsk når du kan, og engelsk når du må
1 Norsk er det naturlige for norsk næringsliv
- Presisjon er viktig i næringslivet. Vi er alltid mer presise på morsmålet, fordi vi har et større ordforråd og en bedre språkfølelse på vårt eget språk.
- Med norske medarbeidere er norsk språk mest effektivt i og for bedriften.
- Lag reklame på norsk, ikke på engelsk, når du henvender deg til norske kunder.
- Bruk norsk i stillingsannonser når du henvender deg til et norsktalende publikum.
2 Ulike språk for ulike behov
- Snakk og skriv norsk når du kommuniserer med norske kolleger og andre som forstår norsk best. Bruk engelsk når det er formålstjenlig.
- Med ansatte i ulike land og ansatte med ulike morsmål trenger bedriften flere språk.
- Bedriften bør bruke det språk som passer best i den gitte kulturelle sammenheng.
3 Språkvett er viktig for bedriften og samfunnet
- Den engelskspråklige innflytelsen er en utfordring ikke bare for lærere, foreldre, elever og opinionsdannere – som massemediene – men også for næringslivet.
- Bruk norske fagtermer, da bidrar du til å utvikle og vedlikeholde norsk fagspråk.
- Sikkerheten ivaretas best på det språket de ansatte behersker best.
- Stimuler språklig bevisstgjøring i bedriften.
- Det er ingen motsetning mellom det å være for globalisering og samtidig ta vare på norsk språk og kultur.
[nynorsk]
Språkvett for næringslivet
Bruk norsk når du kan, og engelsk når du må
1 Norsk er det naturlege for norsk næringsliv
- Presisjon er viktig i næringslivet. Vi er alltid meir presise på morsmålet, fordi vi har eit større ordtilfang og ei betre språkkjensle på vårt eige språk.
- Med norske medarbeidarar er norsk språk mest effektivt i og for bedrifta.
- Lag reklame på norsk, ikkje på engelsk, når du vender deg til norske kundar.
- Bruk norsk i stillingsannonsar når du vender deg til eit norsktalande publikum.
2 Ulike språk for ulike behov
- Snakk og skriv norsk når du kommuniserer med norske kollegaer og andre som skjønar norsk best. Bruk engelsk når det er føremålstenleg.
- Med tilsette i ulike land og tilsette med ulike morsmål treng bedrifta fleire språk.
- Bedrifta bør bruke det språket som høver best i den konkrete kulturelle samanhengen.
3 Språkvett er viktig for bedrifta og samfunnet
- Den engelskspråklege påverknaden er ei utfordring ikkje berre for lærarar, foreldre, elevar og opinionsdannarar – som massemedia – men også for næringslivet.
- Bruk norske fagtermar, da bidreg du til å utvikle og halde oppe norsk fagspråk.
- Tryggleiken syter ein best for på det språket dei tilsette meistrar best.
- Stimuler språkleg bevisstgjering i bedrifta.
- Det er ingen motsetnad mellom det å vere for globalisering og samtidig ta vare på norsk språk og kultur.
Sist oppdatert 30. april 2014